اندازه نینتندو سوییچ ۲ احتمالا با نسل قبلش متفاوت باشد ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد
سرخط خبرها

توئیتر با نادیده‌گرفتن قانون نظارت بر محتوا ممکن است در اتحادیه اروپا ممنوع شود

  • کد خبر: ۱۶۶۳۸۷
  • ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
توئیتر با نادیده‌گرفتن قانون نظارت بر محتوا ممکن است در اتحادیه اروپا ممنوع شود
به گفته «تیری برتون»، کمیسر بازار داخلی اتحادیه اروپا، توییتر تصمیم گرفته است تا پیروی از آیین‌نامه اختیاری اتحادیه اروپا در مورد اطلاعات نادرست آنلاین را کنار بگذارد.

به گزارش شهرآرانیوز - برتون با انتشار یک توییت به شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک هشدار داد که با وجود این تصمیم نمی‌تواند از مسئولیت قانونی که درزمینه اطلاعات نادرست آنلاین وجود دارد، سر باز زند. او با اشاره به تعهداتی که توییتر طبق قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (DSA) به‌عنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) از نظر قانونی مجبور به رعایت آن‌هاست، نوشت:

«توییتر آیین‌نامه داوطلبانه اتحادیه اروپا در برابر اطلاعات نادرست را کنار گذاشته است، اما تعهدات باقی می‌مانند. شاید بتوانید از چنین چیزی فرار کنید، اما نمی‌توانید از آن مخفی شوید. فراتر از تعهدات داوطلبانه، مبارزه با اطلاعات نادرست طبق DSA از ۲۵ آگوست یک تعهد قانونی خواهد بود. تیم‌های ما برای اجرای آن آماده خواهند بود.»

قانون DMA اتحادیه اروپا که از آبان‌ماه سال گذشته وارد فاز اجرایی شده است، VLOP‌هایی مانند توییتر را مجبور می‌کند تا خطرات سیستماتیک گفتمان مدنی و فرایند‌های انتخاباتی مانند اطلاعات نادرست را ارزیابی کنند و کاهش دهند. این پلتفرم‌ها اکنون سه ماه فرصت دارند تا وفاداری خود با تعهدات DSA را اعلام کنند.

قبل از تصاحب توییتر توسط ایلان ماسک در سال گذشته، مدیریت قبلی این شرکت در سال ۲۰۱۸ همراه با شرکت‌های دیگری مانند متا، گوگل و تیک‌تاک، قانون اتحادیه اروپا در برابر اطلاعات نادرست را پذیرفته بود. درحالی‌که این آیین‌نامه اختیاری است، اتحادیه اروپا در ژوئن سال ۲۰۲۲ گفته بود که پایبندی به آن جزئی از انطباق با DSA محسوب می‌شود.

همان‌طور که TechCrunch در گزارش خود اشاره می‌کند، با تصمیم توییتر برای خروج از این قرارداد، آن هم سه ماه قبل از شروع اجرای DSA توسط اتحادیه اروپا، به نظر می‌رسد که این شرکت قصد دارد قوانین اتحادیه در مورد نظارت بر محتوا را نادیده بگیرد؛ تصمیمی که می‌تواند برای توییتر و ایلان ماسک گران تمام شود.

اتحادیه اروپا در این صورت می‌تواند تا حداکثر ۱۰ درصد از گردش مالی سالانه جهانی توییتر و در صورت تکرار، تا ۲۰ درصد از گردش مالی آن را به‌عنوان جریمه تعیین کند. کمیسیون اروپا همچنین اعلام کرده است که عدم رعایت مکرر این قوانین می‌تواند منجر به مسدودکردن پلتفرم متخلف در اتحادیه اروپا شود.

منبع: دیجیاتو

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->